Ideate Logo dark



Ons werk

Werkwijze

Team

Perspectieven

Contact

Mediq Medeco – Automatisch bestellen
Een bestelmodule die aansluit op de dagelijkse praktijk
Mediq Medeco – Automatisch bestellen
Een bestelmodule die aansluit op de dagelijkse praktijk

Stel je voor, je werkt als verpleegkundige in een zorginstelling. Vandaag moet je incontinentiemateriaal bestellen. Dat is een vervelend klusje. Iedere bewoner heeft zijn eigen producttype en verbruikt een andere hoeveelheid materiaal per week. En er is nauwelijks overzicht van de exacte voorraad. 

De praktijk leert dat het vaak mis gaat met precieze indicaties voorschrijven, de juiste materialen aanbieden aan de juiste bewoner en de voorraad bijhouden. Dit heeft vervelende gevolgen. 

Ideate ontwerpt samen met MediqMedeco een oplossing voor dit probleem. Een bestelmodule die aansluit op de situatie van de dagelijkse praktijk. De klanten reageren enthousiast op het concept. Zorginstellingen kunnen het materiaal voortaan geautomatiseerd bij MediqMedeco bestellen. 

Het doel is beter gebruik van incontinentiemateriaal voor de cliënten en tijd besparen voor zorgverleners.  De bestelmodule werkt als volgt. Vul gegevens van de patiënt in. De module toont een besteladvies. Ga je akkoord, dan wordt de bestelling per kamernummer geleverd. Zo komt het bij de juiste bewoner terecht. De module berekent het materiaalgebruik per dag en doet op tijd een bestelvoorstel, die je enkel hoeft te controleren.

 

 

Beeld je nu in dat je bij Mediq Medeco werkt. Je hoort dat klanten voortaan geautomatiseerd kunnen gaan bestellen. Dit betekent dat jouw dagelijkse taken veranderen. 

Op basis van de nieuwe klantreis hebben we stap voor stap de taken van verschillende afdelingen uitgewerkt. Samen met klantenservice, regiomanagers, productspecialisten, is de nieuwe rol, taak en werkverdeling uitgewerkt in een service blueprint.

Deze uitwerking leidt tot een realistische inschatting van hoeveel uur iedere afdeling nodig heeft om een bepaalde taak te voltooien. Dit betekent een nauwkeurige schatting van de kosten bij het bedienen van een klant. 

 

-Droogzwemmen van het proces-

Om medewerkers te laten ervaren hoe hun taken veranderen. En om de samenwerking tussen verschillende afdelingen binnen de organisatie te bevorderen is het nieuwe proces stap voor stap uitgespeeld. Op deze manier werd het voor het team duidelijk waarom individuen bepaalde acties moeten verrichten en wat hun taak betekent voor het grotere proces. 

 

Nu hebben we een prachtig nieuwe bestelmodule en een team binnen MediqMedeco die staat te popelen om ermee te gaan werken.

Gerelateerde projecten 

Doelgroeponderzoek Belgische supermarktketen

Doelgroeponderzoek Belgische supermarktketen

Een appontwikkelaar van een app die gebouwd is om consumenten van een Belgische supermarktketen te ondersteunen gezondere keuzes te maken, ontving een Europese subsidie om haar app meer geschikt maken voor de kwetsbare doelgroepen voor COVID-19. Uit onderzoek blijkt dat oudere mannen met overgewicht aan de groep toebehoren die gemiddeld genomen ernstigere klachten ervaart vanwege […]

Training Design Thinking voor beleidsadviseurs

Training Design Thinking voor beleidsadviseurs

Je hebt een letter gevonden! – – – – P – – – – – – Mail het woord naar kate@ideate.nl en maak kans op een advies-safari! Training Design thinking voor beleidsadviseurs   Amsterdam heeft als grote stad te maken met veel complexe  vraagstukken. Vraagstukken die vaak meerdere beleidsterrein omvatten en om nauwe samenwerking vragen […]

Energie transitie – Fit to Serve

Energie transitie – Fit to Serve

De huidige ‘markt’ van energietransitie is te product- en techniekgedreven. Het is noodzakelijk dat er meer wordt gedacht en gewerkt in services.

Bekijk alle projecten